Publications scientifiques

Publications scientifiques

Meyer, S., Diard, J., Valdois, S. (2017). How do action video games improve reading performance? Theoretical framework and design principles of an educational software, based on visuo-attentional training. Symposium international sur la littératie à l’école (SILE 2017). Ajaccio, Corse, 26-27 juin 2017. [Site de la conférence] [Page de l’intervention]

Marie-Pierre Jouannaud, Coralie Payre-Ficout, & Mathieu Loiseau (à venir). LUCIOLE: a digital game to enhance oral comprehension skills for primary school learners. EUROCALL 2017. 23-26 août 2017, Southampton, UK. [Site web de la conférence]

E. Godde, G. Bailly, D. Escudero, M.-L. Bosse, M. Bianco, & C. Vilain (accepté). Improving fluency of young readers: introducing a karaoke to learn how to breathe during a reading-while-listening task. SLaTE 2017. 25-26 Août 2017. [Site web de la conférence]